Kuvat: Säde / Studio Kupu 

Koronavirus uhkaa terveyden lisäksi myös paikallisia yrityksiä ja monissa isoissakin yrityksissä joudutaan nyt turvautumaan lomautuksiin ja radikaaleihin hätäratkaisuihin. Myös Kupussa koronaviruksen vaikutukset tulevat näkymään. 

Ihanat asiakkaamme ovatkin jo ehtineet kysellä, miten meitä voi auttaa rahallisesti ja ei-rahallisesti. Kokosimme muutamia käytännön vinkkejä, jotka auttavat mitä tahansa yritystä, toimijaa tai yrittäjää molemmin keinoin. 

Miten autan rahallisesti? 

1. Osta yrityksen tuotteita 

Suoranaisin keino auttaa mitä tahansa yritystä, on ostaa heidän tuotteitaan. Löytyykö suosikkikampaajaltasi hiustenhoitotuotteita? Onko naapuriyrityksellä verkkokauppa? Nyt on hyvä hetki tilata kotiin sellaiset tuotteet, joille tiedät löytyvän käyttöä ja joista rahat menevät pienille toimijoille. Joulun aikaan näin Korjaamon markkinoilla Suomen kaupungeista tehtyjä lautapelejä. Jos jollain on vinkata kuka niitä tekikään, tilaisin nyt todella mielelläni Turku-aiheisen lautapelin kotiini. 

Studio Kupun verkkokauppaan pääset tästä

2. Osta lahjakortti palveluntarjoajalle

Hieronta houkuttaisi, mutta et ole saanut aikaiseksi? Nyt on hyvä hetki ottaa hierojaan yhteyttä ja kysellä lahjakorttia. Uskon että lähes kaikilta yrityksiltä löytyy nyt lahjakortteja. Kampaajallekaan ei kannata mennä nuhaisena, mutta myöhemmin keväällä hiusten leikkuu tulee varmasti tarpeeseen.

Studio Kupun lahjakortit täältä.

3. Älä pyydä rahojasi takaisin

Ostitko lipun tapahtumaan tai palveluun, joka nyt sairastumisen vuoksi peruuntui? Älä pyydä rahojasi takaisin, jos se on suinkaan mahdollista. Jos taas varaamasi aika siirtyi, etkä ole vielä maksanut mitään, tiedustele palveluntarjoajalta, olisiko mahdollista maksaa palvelu ennakkoon. 

Ei rahaa, mutta haluaisit silti auttaa? 

1. Anna yritykselle palautetta

Paras tapa auttaa, on antaa yritykselle rakentavaa palautetta. Moni yrittäjä joutuu jäämään kotiin tekemään etänä töitä syystä tai toisesta ja nyt yrityksillä on aikaa suunnitella tulevaa ja hioa mm. nettisivuja ja markkinointia. Asiakkaan tai sivustaseuraajan palaute on tällä hetkellä yhtä arvokasta kuin raha.  Jos olet käyttänyt yrityksen palveluita ja olet ollut tyytyväinen, jätä positiivinen palaute Facebookin tai Googlen arvosteluihin. Aktiivisimmat auttajat voivat käydä läpi yrityksen nettisivuja ja sosiaalisen median kanavia ja antaa parannusehdotuksia – me ainakin otamme niitä enemmän kuin mielellämme vastaan!

2. Ideoi!

Emme tiedä muista yrityksistä, mutta me Studio Kupussa rakastamme villejä ideoita ja uusia juttuja. Tälläkin hetkellä mietintämyssyissämme muhii paljon uutta, mutta otamme aina ideoita vastaan. Miten voisimme helpottaa juuri sinun arkeasi? Millaista sisältöä haluaisit meiltä nähdä?

Sana on vapaa! Voit jättää palautetta vaikka tänne.

3. Perinteiset – tykkää, jaa, kommentoi

Interaktiivisuuden merkitystä ei turhaan painoteta! Nykysome toimii reagointien ja sitouttamisen perusteella ja algoritmi hävittää postaukset nopeammin kuin ehdimme selata niitä. Tykkäämällä, jakamalla ja kommentoimalla pidät pienyrityksen pinnalla – eikä maksa mitään!

Studio Kupu Instagramissa
Studio Kupu Facebookissa